Pactis - Home
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

GEACCREDITEERDE BIJSCHOLING



OOK INCOMPANY

  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

GEHEEL VERNIEUWD AANBOD

  • Coronamaatregelen

    * grotere ruimten

    * kleinere groepen

    * frisse lucht

    * desinfecteermiddelen

    * mondkapjes

    * plastic handschoenen

    * anderhalvemeter-opstelling

Pactis Vakopleidingen


Onze vakgebieden: Financieel, Juridisch & NLP
Opleidingen, training, coaching en intervisie
voor:
schuldhulpverleners, bewindvoerders, curatoren, mentoren
juridische professionals & professionals in Finance
Verdieping & Verbreding
Blended learning & Corona - proof!!!

Heeft u vragen over één van onze vakopleidingen?
Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.
Aan elke medaille zitten twee kanten; waar mogelijk integreren wij verschillende invalshoeken in onze opleidingen.
Dit doen we o.a. door een diverse samenstelling van groepen. Zo staan sommige trainingen voor bewindvoerders en schuldhulpverleners ook open voor debiteurenbeheerders en incassomedewerkers.

Pactis Vakopleidingen werkt samen met Flanderijn Trainingen. Een deel van onze opleidingen wordt verzorgd namens onze strategische partner Flanderijn.
Vakopleidingen voor schuldhulpverleners


De schuldhulpverlener is binnen een schuldhulp­verlenings­organisatie hét aanspreekpunt voor de klant. De schuldhulp­verlener registreert de aanvraag, helpt de schuldenaar met behulp van diverse tools en verleent nazorg. Hij/zij heeft een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt.


Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk:. Als wet- en/of regelgeving veranderen is het, mede in het belang van de klanten, zaak dat de schuldhulpverlener zoveel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen.
Een gecertificeerd schuldhulpverlener dient zijn/haar vakbekwaamheid op peil te houden door bijvoorbeeld het volgen van trainingen. Het jaarlijks behalen van PE-punten is bij KIWA een verplichting om het persoonscertificaat geldig te houden.

In het kader van de permanente educatie biedt Pactis Vakopleidingen meerdere eendaagse kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door KIWA.
Pactis verzorgt voor Flanderijn Trainingen de administratie en de marketing. Flanderijn Trainingen is de geaccrediteerde organisatie. Zij verzorgt inhoudelijk de training conform accreditatie, de afgifte van de certificaten en puntenadministratie.
  • Msnp, Wsnp en introductie Faillissement

    Betalingsonmacht is helaas een bijzonder actueel onderwerp. In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. Daarnaast bespreken we de basisbeginselen van het faillissementsrecht en de praktijk voor zover voor u relevant.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijk incasso

    De kans is groot dat u als schuldhulpverlener via uw cliënt te maken krijgt met sommaties of dagvaardingen. Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten in die sommaties en wat wordt er van u verwacht in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht

    Stel u voor: uw cli:ent levert overbetekening van een derdenbeslag bij u in. Wat is er dan precies aan de hand en welke kosten brengt dit met zich mee? En in het geval van een  loonbeslag:  wat zijn de verschillen met het vrij te laten bedrag van iemand die in de schuldhulpverlening zit? Wat gebeurt er in het geval dat de deurwaarder beslag legt op de inboedel van uw cliënt en de partner aangeeft dat de spullen van hem/haar zijn?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Actualiteiten in schuldeisersland

    Ziet u ook dat er veranderingen gaande zijn in de samenleving? Armoede staat hoog op de agenda en de begrippen "eigen verantwoordelijkheid"en "zelfredzaamheid" krijgen langzaan een andere betekenis. Bij veel grotere schuldeisers groeit het besef dat niet de vordering centraal staat maar de klant. Schuldeisers benaderen hun klanten vaker met "Er is iets aan de hand. Hoe kunnen we dat oplossen?" dan met "U heeft niet betaald. Wanneer gaat dat gebeuren".

    Hoe wordt er gedacht aan schuldeiserszijde?  Welke initiatieven zijn gaande? Wil je eens over de schutting kijken? De schutting die steeds lager wordt?

  • Schulden en psychiatrie

    Tijdens deze eendaagse training leert u de achtergronden van een aantal belangrijke psychiatrisch ziektebeelden. We gaan daarbij met name in op wat de kern van het betreffende ziektebeeld is, aangevuld met zeer beknopte informatie over mogelijke behandelingen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Verblijf en schulden

    Ook vreemdelingen en vluchtelingen kunnen schulden hebben. Soms beïnvloedt de verblijfsstatus de financiële situatie of de samenwoningssituatie van uw cliënt.

    Wilt u zich verbreden op dit vlak, of opfrissen?

    Alles wat je wilt en moet weten over de verblijfsstatus van je cliënt, en de financiële consequenties!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beschermingsmaatregelen en ethiek

    In je rol als professional ken je de regels die de grenzen van jouw rol bepalen en de regels waar je inhoudelijk mee werkt. Je bent op de hoogte van alle actualiteiten en relevante jurisprudentie. En dat is niet genoeg. Je komt altijd wel een keer in een situatie dat het niet zwart-wit is, en je zelf keuzes moet maken in een grijs gebied. Hoe weet je dan wat juist is? Hoe doe je in je professionele rol de juiste dingen? Dat gaat over ethiek. Hoe je weet wat juist is? Dat voel je! Ontwikkel je gevoel voor het juiste in deze unieke interactieve training "Beschermingsmaatregelen en ethiek".

  • Help, mijn klant zit in mijn allergie!

    Je doet het met professionaliteit (en liefde?); je inspannen voor je klant. Met de ene klant gaat het in het contact vanzelf en bij ander voel je constant wrijving en soms doet hij/zij dingen waardoor je enorm getriggerd wordt. Je klant zit in je allergie. Hoe komt dat? Hoe kom je eruit? Durf jij te kijken door de bril van de kernkwaliteiten naar jezelf en je klanten?

  • Je klant vertegenwoordigen in een procedure

    Vertegenwoordig jij je klant af en toe bij de kantonrechter of in een bezwaar of in beroep? Misschien heb je wel eens naast een advocaat in een rechtszaal gezeten en gedacht: "dit kan ik ook!"

    Dat klopt, dat kun jij ook, soms! Uiteraard is procederen en iemand vertegenwoordigen in rechte een vak apart. En soms kun je inderdaad prima zelf. Wanneer wel , wanneer niet? Dat leer je in deze vakopleiding. En, wat de belangrijkste spelregels en tips en tricks zijn bij de kantonrechter en in bezwaar en beroep.

  • Motiverende gespreksvoering

    Na deze training heeft u kennis over MGV en heeft u zelf de werking en het effect van MGV ervaren. U beschikt over handvatten en tools waarmee u MGV direct in uw bewindvoerderspraktijk kunt toepassen. Ook weet u hoe u uzelf verder kunt ontwikkelen op het gebied van MGV. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching, introductie

    U heeft in het werk te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. 

    Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching, Verandertaal

  • NLP-coaching, Denkstijlen
    Describe the item or answer the question so that site visitors who are interested get more information. You can emphasize this text with bullets, italics or bold, and add links.
  • Introductie Provocatief Coachen

  • Goed Nederlands en klantgericht schrijven

  • Vitaliteit

Vakopleidingen voor Bewindvoerders,
Curatoren & Mentoren








In het kader van de permanente educatie van bewindvoerder WSNP biedt Pactis Vakopleidingen in samenwerking met Flanderijn Trainingen meerdere eendaagse kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door Bureau WSNP.
Pactis verzorgt voor Flanderijn Trainingen de administratie en de marketing. Flanderijn Trainingen is de geaccrediteerde organisatie. Zij verzorgt inhoudelijk de training conform accreditatie, de afgifte van de certificaten en puntenadministratie.
PE -punten (namens Flanderijn Trainingen)
  • De overheid als schuldeiser (Flanderijn)

    Bij veel cliënten kunt u te maken krijgen met voorkeursposities die de overheid voor zichzelf heeft gecreëerd. Zoals de verlaging van de beslagvrije voet, het vereenvoudigd derdenbeslag en de overheidsvordering. Wilt u meer weten over hoe u uw cliënten maximaal kunt begeleiden, adviseren en beschermen in het contact met de overheid als schuldeiser? Dan is deze training uitermate geschikt voor u. We kijken naar de rechtsbescherming (de mogelijkheden van bezwaar, beroep en verzet) en de incasso en invordering. En naar de werkwijze van gemeenten, waterschappen, het CJIB en in detail naar de werkwijze in Mulder-zaken (eenvoudige verkeersovertredingen). Daarnaast ook naar de (on)mogelijkheden om je te verzetten tegen de executie van dwangbevelen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Schuldsanering, wsnp en faillissement (Flanderijn)

    Betalingsonmacht is helaas een bijzonder actueel onderwerp. In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. We eindigen deze training summier met de basisbeginselen van het faillissementsrecht.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Motiverende gespreksvoering (Flanderijn)

    Na deze training heeft u kennis over MGV en heeft u zelf de werking en het effect van MGV ervaren. U beschikt over handvatten en tools waarmee u MGV direct in uw bewindvoerderspraktijk kunt toepassen. Ook weet u hoe u uzelf verder kunt ontwikkelen op het gebied van MGV. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijk incasso (Flanderijn)

    De kans is groot dat u als bewindvoerder wsnp via uw cliënt te maken krijgt met sommaties of dagvaardingen. Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten in die sommaties en wat wordt er van u verwacht in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht (Flanderijn)

    Stel u voor: uw cli:ent levert overbetekening van een derdenbeslag bij u in. Wat is er dan precies aan de hand en welke kosten brengt dit met zich mee? En in het geval van een  loonbeslag:  wat zijn de verschillen met het vrij te laten bedrag van iemand die in de schuldhulpverlening zit? Wat gebeurt er in het geval dat de deurwaarder beslag legt op de inboedel van uw cliënt en de partner aangeeft dat de spullen van hem/haar zijn?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching (Flanderijn)

    U heeft in het werk als bewindvoerder wsnp  te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. 

    Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Verblijf en schulden

    Ook vreemdelingen en vluchtelingen kunnen schulden hebben. Soms beïnvloedt de verblijfsstatus de financiële situatie of de samenwoningssituatie van uw cliënt.

    Wilt u zich verbreden op dit vlak, of opfrissen?

    Alles wat je wilt en moet weten over de verblijfsstatus van je cliënt, en de financiële consequenties! 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Schulden en psychiatrie (Flanderijn)

    Tijdens deze eendaagse training leert u de achtergronden van een aantal belangrijke psychiatrisch ziektebeelden. We gaan daarbij met name in op wat de kern van het betreffende ziektebeeld is, aangevuld met zeer beknopte informatie over mogelijke behandelingen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.


Vakopleidingen voor Debiteurenbeheerders, Incassomedewerkers & Finance Professionals







Debiteurenbeheer is een specialistisch vak. Je hebt contact met klanten die om een of andere reden niet betalen. Jouw taak is het om te achterhalen wat er aan de hand is en betaling(en) weer op gang te krijgen. Met als het even kan het behoud van de klant.

Je hebt brede kennis nodig en bijzondere vaardigheden. Pactis Vakopleidingen biedt in samenwerking met Flanderijn Trainingen een divers en praktisch aanbod aan eendaagse trainingen.
  • Effectief communiceren

    De training Effectief Communiceren is bedoeld om u meer bewust te maken van uw communicatie en de effecten daarvan. Kan ik luisteren? Snap ik wat ik hoor? Kan ik vervolgens ook adequaat reageren? Kan ik waarnemen wat de gevolgen zijn van wat ik zeg en doe, en niet zeg en niet doe? Kan ik helder verwoorden wat ik wil, en mijn manier van communicatie aanpassen aan mijn gesprekpartner?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Masterclass huurrecht 1.0

    De maandelijkse huur wordt niet betaald. Aan de ene kant staat de verhuurder die hulp inschakelt om de huur betaald te krijgen. Hulp van eigen consulenten en debiteurenbeheerders daarna mogelijk een incassobureau of deurwaarder.

    Aan de andere kant staat de huurder die een probleem heeft; hij kan of wil niet betalen. Ook de huurder schakelt soms hulp in van bv schuldhulpverlener of bewindvoerder. Uitgangspunt voor alle betrokkenen: de huurbetalingen weer op gang brengen.


    In deze situatie gelden bijzondere juridische regels. Deze masterclass verbreedt en verdiept je kennis van het relevante huurrecht om je klant/debiteur optimaal te kunnen bedienen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Masterclass huurrecht 2.0

    De training Masterclass Huurrecht 2.0 is een vervolg op de training Masterclass Huurrecht 1.0. Bij de training wordt uw bestaande kennis over het huurrecht verder uitgebreid en worden een aantal onderwerpen uit de eerdere training verder uitgediept. Verder worden een aantal nieuwe onderwerpen behandeld die gedurende de Masterclass Huurrecht 1.0 nog niet aan de orde zijn geweest. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Uw cliënt failliet

    In theorie kunnen ook uw cliënten failliet gaan.  Een schuldeiser kiest er dan voor faillissement aan te vragen. Hoe verhoudt zich dit tot uw werkzaamheden en de wettelijke schuldsanering?

    Wilt u zich verbreden? Wilt u zich verdiepen op dit vlak? Dan is deze training geschikt voor u!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • De overheid als schuldeiser

    Permanente educatie BW en SHV


    Bij veel klanten kunt u te maken krijgen met voorkeursposities die de overheid voor zichzelf heeft gecreëerd. Zoals de verlaging van de beslagvrije voet, het vereenvoudigd derdenbeslag en de overheidsvordering. Wilt u meer weten over hoe u uw klanten maximaal kunt begeleiden, adviseren en beschermen in het contact met de overheid als schuldeiser? Dan is deze training uitermate geschikt voor u. We kijken naar de rechtsbescherming (de mogelijkheden van bezwaar, beroep en verzet) en de incasso en invordering. En naar de werkwijze van gemeenten, waterschappen, het CJIB en in detail naar de werkwijze in Mulder-zaken (eenvoudige verkeersovertredingen). Daarnaast ook naar de (on)mogelijkheden om je te verzetten tegen de executie van dwangbevelen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Schuldsanering, wsnp en faillissement

    Permanente educatie BW en SHV


    Betalingsonmacht is helaas een bijzonder actueel onderwerp. In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. We eindigen deze training summier met de basisbeginselen van het faillissementsrecht.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Schulden en psychiatrie

    Permanente educatie BW en SHV


    Tijdens deze eendaagse training leert u de achtergronden van een aantal belangrijke psychiatrisch ziektebeelden. We gaan daarbij met name in op wat de kern van het betreffende ziektebeeld is, aangevuld met zeer beknopte informatie over mogelijke behandelingen.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Motiverende gespreksvoering

    Permanente educatie BW en SHV


    Na deze training heeft u kennis over MGV en heeft u zelf de werking en het effect van MGV ervaren. U beschikt over handvatten en tools waarmee u MGV direct in uw bewindvoerderspraktijk kunt toepassen. Ook weet u hoe u uzelf verder kunt ontwikkelen op het gebied van MGV. U ontvangt de informatieve presentatie ter naslag.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijk incasso

    Juridische training, Permanente educatie BW en SHV


    De kans is groot dat u als beschermingsbewindvoerder, curator of schuldhulpverlener een sommatie of dagvaarding ontvangt die betrekking heeft op een schuld van uw cliënt. Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten in die sommaties en wat wordt er van u verwacht in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht

    Juridische training, Permanente educatie BW en SHV


    Stel u voor: de deurwaarder geeft de overbetekening van een derdenbeslag aan u als beschermingsbewindvoerder. Wat is er dan precies aan de hand en welke kosten brengt dit met zich mee? En in het geval van een  loonbeslag:  wat zijn de verschillen met het vrij te laten bedrag van iemand die in de schuldhulpverlening zit? Wat gebeurt er in het geval dat de deurwaarder beslag legt op de inboedel van uw cliënt en de partner aangeeft dat de spullen van hem/haar zijn?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching

    Permanente educatie BW en SHV


    U heeft in het werk als curator, beschermingsbewindvoerder of mentor te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Debiteurenbeheer

    Bent belast met beheer van debiteuren in een MKB-onderneming? Wilt u duidelijke structuur en heldere processen. En, tips & tricks? De Vakopleiding Debiteurenbeheer zet u op het juiste spoor naar meer effectiviteit en plezier in uw werk!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Contracten en Algemene voorwaarden

    Iedereen maakt in het dagelijks leven afspraken. Iedereen gaat contracten en verbintenissen aan.  Hoe komen contracten rechtsgeldig tot stand, wat kun je doen als een ander zich niet aan de gemaakte afspraken houdt? En hoe zit het met de algemene voorwaarden? Welke bepalingen mogen wel en welke niet? Al deze vragen en nog vele anderen worden behandeld aan de hand van theorie en casussen. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Succesvol Telefonisch Incasseren

    Telefonisch incasseren is een vak apart en het leukste onderdeel van uw werk! Althans, dat is het na het volgen van de training Succesvol Telefonisch Incasseren. Ontdek de juiste mindset en oefen met simpele gesprekstechnieken waardoor u controle houdt in uw gesprekken en doelgericht aanstuurt op betaling en het verkrijgen van relevante informatie. Deze training is zeer geschikt voor medewerkers financiële administratie, debt collectors en debiteurenbeheerder.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Masterclass Telefonisch Incasseren

    Deze training is het vervolg op de training 'Succesvol Telefonisch Incasseren'. Leer hoe u daadwerkelijk invloed uitoefent op uw klanten. Gebruik taal die stuurt en motiveert. Verdiep uw gesprekstechnieken en haal nog sneller relevante informatie boven water.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

Wilt u op de hoogte blijven van ons aanbod, actuele ontwikkelingen op uw vakgebied en leuke aanbiedingen, schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
06 49 12 16 61
info@pactis.nl



aanmelden nieuwsbrief

Share by: