Pactis - Home
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

 2024 VERNIEUWD AANBOD

Onze vakgebieden: Financieel, Juridisch & NLP

Opleidingen, training, coaching en intervisie

voor:
schuldhulpverleners, bewindvoerders, curatoren, mentoren
juridische professionals & professionals in Finance
Verdieping & Verbreding

Blended learning
* live * digitaal * interactief * zoom * teams* games * quizzen * polls * gesprek op voeten *

Wij werken samen met Flanderijn Trainingen. Een deel van onze opleidingen wordt verzorgd namens onze strategische partner Flanderijn.
 

Medaille-ontmoetingen
Aan elke medaille zitten twee kanten; waar mogelijk integreren wij verschillende invalshoeken in onze opleidingen.
Dit doen we o.a. door een diverse samenstelling van groepen. Zo staan sommige trainingen voor bewindvoerders en schuldhulpverleners ook open voor debiteurenbeheerders en incassomedewerkers.

Medaillegesprekken
Aan elke medaille zitten twee kanten. Voor de één is het een “schuld”, voor de ander een “vordering”. Medaillegesprekken zijn gesprekken tussen professionals die werken aan beide kanten van deze medaille. De een staat aan de kant van schuldeisers, de ander aan de zijde van schuldenaar. Doel is de brug tussen schuldeisers en schuldenaren ( en de hulp- en dienstverleners aan beide kanten) verkleinen. Zonder oordeel en met nieuwsgierigheid kennis nemen van de standpunten en zienswijzen van de ander, verrijkt je als professional en als mens.

Vakopleidingen voor schuldhulpverleners



De schuldhulpverlener is binnen een schuldhulp­verlenings­organisatie hét aanspreekpunt voor de klant. De schuldhulp­verlener registreert de aanvraag, helpt de schuldenaar met behulp van diverse tools en verleent nazorg. Hij/zij heeft een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt.


Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk:. Als wet- en/of regelgeving veranderen is het, mede in het belang van de klanten, zaak dat de schuldhulpverlener zoveel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen.
Een gecertificeerd schuldhulpverlener dient zijn/haar vakbekwaamheid op peil te houden door bijvoorbeeld het volgen van trainingen. Het jaarlijks behalen van PE-punten is bij KIWA een verplichting om het persoonscertificaat geldig te houden.

In het kader van de permanente educatie biedt Pactis Vakopleidingen meerdere eendaagse kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door KIWA.
  • Msnp en Wsnp

    Betalingsonmacht blijft helaas een bijzonder actueel onderwerp. Wilt u volledig op de hoogte blijven van alle actualiteiten, o.a. de wijzigingen per 1 juli 2023?


    In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. Daarnaast bespreken we de basisbeginselen van het faillissementsrecht en de praktijk voor zover voor u relevant.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijke incasso

    De kans is groot dat u als adviseur of hulpverlener via uw cliënt te maken krijgt met sommaties of dagvaardingen. Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten in die sommaties en wat wordt er van u verwacht in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht

    De hoofdlijnen en actualiteiten op een rij. Alles wat je als adviseur of hulpverlener moet weten!


    o.a.

    Vereenvoudiging beslagvrije voet

    Beslagvrij bedrag bij bankbeslag

    Kantonrechter als executierechter

    Uitbreiding zaken waarop geen beslag kan worden gelegd

    Online veilen

    Snellere afwikkeling derdenbeslagen

    Betere bescherming bewoners bij gedwongen ontruimingen



    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Verblijf en schulden

    Alle actualiteiten! Ook vreemdelingen en vluchtelingen kunnen schulden hebben. Soms beïnvloedt de verblijfsstatus de financiële situatie of de samenwoningssituatie van uw cliënt.

    Wilt u zich verbreden op dit vlak, of opfrissen?

    Alles wat je wil en moet weten over de verblijfsstatus van je cliënt, en de financiële consequenties!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Aansprakelijkheden

    Vakopleiding Aansprakelijkheden


    Met enige regelmaat worden bewindvoerders, curatoren, mentoren of budgetbeheerders aansprakelijk gesteld. Soms omdat ze te weinig, soms omdat ze te veel hebben gedaan. Je kunt aansprakelijk gesteld worden voor teveel aflossen, of te laat of niet aanvragen van bijzondere bijstand, of het te laat doorgeven van gegevens, of het niet aanvragen van de zorgtoeslag. 

    Er wordt eigenlijk best veel van je gevraagd.


    Hoe zit het ook al weer met aansprakelijkheden? Op grond waarvan kun je aansprakelijk zijn? Leidt aansprakelijkheid ook altijd tot schade en schadevergoeding? Hoe zit het met “eigen schuld”. Kun je je verzekeren? Hoe wordt de eventuele schade vastgesteld? Hoe stel je iemand aansprakelijk? Wie moet wat bewijzen?


    Wil je weer even helemaal actueel opgefrist? En op de hoogte van de belangrijkste spelregels? En de meest recente jurisprudentie? Volg dan de Vakopleiding Aansprakelijkheden.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Help, mijn klant zit in mijn allergie!

    Je doet het met professionaliteit (en liefde?); je inspannen voor je klant. Met de ene klant gaat het in het contact vanzelf en bij ander voel je constant wrijving en soms doet hij/zij dingen waardoor je enorm getriggerd wordt. Je klant zit in je allergie. Hoe komt dat? Hoe kom je eruit? Durf jij te kijken door de bril van de kernkwaliteiten naar jezelf en je klanten?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Je klant vertegenwoordigen in een procedure

    Vertegenwoordig jij je klant af en toe bij de kantonrechter of in een bezwaar of in beroep? Misschien heb je wel eens naast een advocaat in een rechtszaal gezeten en gedacht: "dit kan ik ook!"

    Dat klopt, dat kun jij ook, soms! Uiteraard is procederen en iemand vertegenwoordigen in rechte een vak apart. En soms kun je inderdaad prima zelf. Wanneer wel , wanneer niet? Dat leer je in deze vakopleiding. En, wat de belangrijkste spelregels en tips en tricks zijn bij de kantonrechter en in bezwaar en beroep. En, we besteden aandacht aan je presentatievaardigheden!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching, introductie

    U heeft in het werk te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. 

    Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching; Verandertaal

    Wat zeg jij tegen een cliënt als je een voorstel hebt gedaan? 

    Hoe voelt dat voor jou? of 

    Hoe klinkt dat? of 

    Zie je dat voor je?

    Herken je de verschillende "zintuigwoorden"? Welke gebruik jij onbewust en welke komen het beste binnen bij je cliënt?


    NLP biedt verschillende mooie modellen om met taal invloed uit te oefenen en nog beter aan te sluiten op de beleving van de ander. Wil je maximaal werken aan verandering?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Zakelijk en klantgericht schrijven

    Effectiever worden?

    Wil je in e-mails en op papier effectiever worden door echt rekening te houden met de ontvanger? Leer je verplaatsen en leer wat dat doet met je taalgebruik.

    Praktisch!

    Dus: direct taalgebruik, direct duidelijk, aansluiten, centrale boodschap, toelichten, gebruik kopjes, gebiedende wijs, klantgericht, gepaste informatiedichtheid en nog veel meer.

    LVB-klanten?

    Voor uw klanten die iets minder met taal hebben dan u besteden we aandacht aan beelden en plaatjes die uw verhaal laten landen.

    Noblesse Oblige (....)

    Verder besteden we ook aandacht aan correct Nederlands. Onjuist gespelde woorden en rare grammaticale zinnen (en dikdoenerij) ondermijnen immers uw kwaliteit. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Stress-sensitief Werken

    Jouw intentie bepaalt het effect!  Dat is het meest bijzondere aan stress-sensitief werken. 

    Een groter bewustzijn en meer weten over de achtergronden maakt u zoveel meer effectiever.


    Met stress-sensitief werken bedoelen we dat we rekening houden met wat stress met je brein doet. Stress die ontstaat door schaarste (o.a. gebrek aan geld) en het hebben van schulden.


    Het wordt steeds duidelijker dat de impact van stress bij mensen met betaalproblemen groot is.


    Wil je klanten die langdurig aan stress blootstaan nog adequater kunnen bedienen en rekening houden met de effecten van stress?

    Wil je je toolbox qua vaardigheden uitbreiden?

    Wil je werken aan een stress-sensitieve mindset?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

Vakopleidingen voor Bewindvoerders,
Curatoren & Mentoren

De bewindvoerder (WSNP en bescherming), de curator en de mentor zijn belast met bijzondere zorg om mensen te beschermen die zelf niet goed beslissingen kunnen nemen. Dat kan o.a. door schulden, verslaving, een verstandelijke beperking.

De maatschappelijke betekenis neemt alleen maar toe. Hij/zij heeft een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt. Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk.




In het kader van relevante bijscholing biedt Pactis Vakopleidingen in samenwerking met Flanderijn Trainingen meerdere eendaagse vakopleidingen aan. 

Na afloop van de vakopleiding ontvangt u een certificaat. Hierop staat het aantal effectieve lesuren vermeld.

Voor deelnemers die aangesloten zijn bij Horus noteren wij apart het aantal toegekende PE-punten op het certificaat. Idem voor Bureau WSNP en Kiwa.




  • Msnp en Wsnp

    Betalingsonmacht blijft helaas een bijzonder actueel onderwerp. Wilt u volledig op de hoogte blijven van alle actualiteiten, o.a. de wijzigingen per 1 juli 2023?


    In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. Daarnaast bespreken we de basisbeginselen van het faillissementsrecht en de praktijk voor zover voor u relevant.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijke incasso

    De kans is groot dat u als adviseur of hulpverlener via uw cliënt te maken krijgt met sommaties of dagvaardingen. Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten in die sommaties en wat wordt er van u verwacht in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht

    De hoofdlijnen en actualiteiten op een rij. Alles wat je als adviseur of hulpverlener moet weten!


    o.a.

    Vereenvoudiging beslagvrije voet

    Beslagvrij bedrag bij bankbeslag

    Kantonrechter als executierechter

    Uitbreiding zaken waarop geen beslag kan worden gelegd

    Online veilen

    Snellere afwikkeling derdenbeslagen

    Betere bescherming bewoners bij gedwongen ontruimingen



    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Verblijf en schulden

    Alle actualiteiten! Ook vreemdelingen en vluchtelingen kunnen schulden hebben. Soms beïnvloedt de verblijfsstatus de financiële situatie of de samenwoningssituatie van uw cliënt.

    Wilt u zich verbreden op dit vlak, of opfrissen?

    Alles wat je wil en moet weten over de verblijfsstatus van je cliënt, en de financiële consequenties!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Aansprakelijkheden

    Vakopleiding Aansprakelijkheden


    Met enige regelmaat worden bewindvoerders, curatoren, mentoren of budgetbeheerders aansprakelijk gesteld. Soms omdat ze te weinig, soms omdat ze te veel hebben gedaan. Je kunt aansprakelijk gesteld worden voor teveel aflossen, of te laat of niet aanvragen van bijzondere bijstand, of het te laat doorgeven van gegevens, of het niet aanvragen van de zorgtoeslag. 

    Er wordt eigenlijk best veel van je gevraagd.


    Hoe zit het ook al weer met aansprakelijkheden? Op grond waarvan kun je aansprakelijk zijn? Leidt aansprakelijkheid ook altijd tot schade en schadevergoeding? Hoe zit het met “eigen schuld”. Kun je je verzekeren? Hoe wordt de eventuele schade vastgesteld? Hoe stel je iemand aansprakelijk? Wie moet wat bewijzen?


    Wil je weer even helemaal actueel opgefrist? En op de hoogte van de belangrijkste spelregels? En de meest recente jurisprudentie? Volg dan de Vakopleiding Aansprakelijkheden.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Help, mijn klant zit in mijn allergie!

    Je doet het met professionaliteit (en liefde?); je inspannen voor je klant. Met de ene klant gaat het in het contact vanzelf en bij ander voel je constant wrijving en soms doet hij/zij dingen waardoor je enorm getriggerd wordt. Je klant zit in je allergie. Hoe komt dat? Hoe kom je eruit? Durf jij te kijken door de bril van de kernkwaliteiten naar jezelf en je klanten?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Je klant vertegenwoordigen in een procedure

    Vertegenwoordig jij je klant af en toe bij de kantonrechter of in een bezwaar of in beroep? Misschien heb je wel eens naast een advocaat in een rechtszaal gezeten en gedacht: "dit kan ik ook!"

    Dat klopt, dat kun jij ook, soms! Uiteraard is procederen en iemand vertegenwoordigen in rechte een vak apart. En soms kun je inderdaad prima zelf. Wanneer wel , wanneer niet? Dat leer je in deze vakopleiding. En, wat de belangrijkste spelregels en tips en tricks zijn bij de kantonrechter en in bezwaar en beroep. En, we besteden aandacht aan je presentatievaardigheden!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching, introductie

    U heeft in het werk te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. 

    Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • NLP-coaching; Verandertaal

    Wat zeg jij tegen een cliënt als je een voorstel hebt gedaan? 

    Hoe voelt dat voor jou? of 

    Hoe klinkt dat? of 

    Zie je dat voor je?

    Herken je de verschillende "zintuigwoorden"? Welke gebruik jij onbewust en welke komen het beste binnen bij je cliënt?


    NLP biedt verschillende mooie modellen om met taal invloed uit te oefenen en nog beter aan te sluiten op de beleving van de ander. Wil je maximaal werken aan verandering?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Zakelijk en klantgericht schrijven

    Effectiever worden?

    Wil je in e-mails en op papier effectiever worden door echt rekening te houden met de ontvanger? Leer je verplaatsen en leer wat dat doet met je taalgebruik.

    Praktisch!

    Dus: direct taalgebruik, direct duidelijk, aansluiten, centrale boodschap, toelichten, gebruik kopjes, gebiedende wijs, klantgericht, gepaste informatiedichtheid en nog veel meer.

    LVB-klanten?

    Voor uw klanten die iets minder met taal hebben dan u besteden we aandacht aan beelden en plaatjes die uw verhaal laten landen.

    Noblesse Oblige (....)

    Verder besteden we ook aandacht aan correct Nederlands. Onjuist gespelde woorden en rare grammaticale zinnen (en dikdoenerij) ondermijnen immers uw kwaliteit. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Stress-sensitief Werken

    Jouw intentie bepaalt het effect!  Dat is het meest bijzondere aan stress-sensitief werken. 

    Een groter bewustzijn en meer weten over de achtergronden maakt u zoveel meer effectiever.


    Met stress-sensitief werken bedoelen we dat we rekening houden met wat stress met je brein doet. Stress die ontstaat door schaarste (o.a. gebrek aan geld) en het hebben van schulden.


    Het wordt steeds duidelijker dat de impact van stress bij mensen met betaalproblemen groot is.


    Wil je klanten die langdurig aan stress blootstaan nog adequater kunnen bedienen en rekening houden met de effecten van stress?

    Wil je je toolbox qua vaardigheden uitbreiden?

    Wil je werken aan een stress-sensitieve mindset?


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

 Vakopleidingen voor Debiteurenbeheerders, Incassomedewerkers & Finance Professionals

Op elke leervraag hebben wij een antwoord.


Al deze vakopleidingen kunnen wij ook in digitale vorm en op korte termijn verzorgen. Wij zijn specialisten in ontzorgen!


Via e-learnings, in digitale Teams/Zoom-sessies, lekker live of in de blended vorm die het best voor u past.


Bel ons om te zien wat er mogelijk is!

Kees Over de Vest 0649121661




Werken in de wereld van finance is enerverend en leuk. Het is precies werk, waar je veel kennis voor nodig hebt. De financiële infrastructuur is de ruggengraat van elke organisatie.
Een belangrijk en soms ondergewaardeerd element op een financiële afdeling is het debiteurenbeheer.
Debiteurenbeheer is een specialistisch en nauwkeurig vak. Je moet goed zijn cijfertjes en anno 2021 zeker ook goed zijn met mensen. Je hebt contact met klanten die om een of andere reden niet betalen. Jouw taak is het om te achterhalen wat er aan de hand is en betaling(en) weer op gang te krijgen. Met als het even kan het behoud van de klant.

Je hebt brede kennis nodig en bijzondere vaardigheden. Pactis Vakopleidingen biedt in samenwerking met Flanderijn Trainingen een divers en praktisch aanbod aan eendaagse trainingen.

    Speciaal voor woningbouwcorporaties

    • Huurincasso, de basis

      De maandelijkse huur wordt niet betaald. Aan de ene kant staat de verhuurder die hulp inschakelt om de huur betaald te krijgen. Hulp van eigen consulenten en debiteurenbeheerders daarna mogelijk een incassobureau of deurwaarder.

      Aan de andere kant staat de huurder die een probleem heeft; hij kan of wil niet betalen. Ook de huurder schakelt soms hulp in van bv schuldhulpverlener of bewindvoerder. Uitgangspunt voor alle betrokkenen: de huurbetalingen weer op gang brengen.


      In deze situatie gelden bijzondere juridische regels. Deze vakopleiding verbreedt en verdiept je kennis van het relevante huurrecht om je klant/debiteur optimaal te kunnen bedienen.

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Huurincasso, de verdieping

      Vakopleiding: Huurincasso, de verdieping


      Huurincasso, de verdieping is een vervolg op de vakopleiding Huurincasso, de basis. Bij deze training wordt uw bestaande kennis over het huurrecht verder uitgebreid. We gaan dieper in op het ontruimingsvonnis en de rechtsmiddelen. Daarnaast besteden we aandacht a an veel voorkomende zaken waar je als debiteurenbeheerder ook op de hoogte moet zijn.

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    Juridisch

    • Uw klant failliet

      Vakopleiding: Uw klant failliet


      Heeft u klanten die dreigen in zwaar weer terecht te komen? 


      In deze vakopleiding (naast de actualiteiten) het meer algemene verhaal: wat zijn de spelregels als uw klant failliet gaat? Welke mogelijkheden heeft u om evt een faillissement aan te vragen. En, hoe verhoudt zich dit tot de wettelijke schuldsanering? Wilt u actueel zijn en zich verdiepen en verbreden? Dan is deze training geschikt voor u!

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • MSNP en WSNP

      Betalingsonmacht is helaas een bijzonder actueel onderwerp. In deze vakopleiding staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. 

      Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. Daarnaast bespreken we de basisbeginselen van het faillissementsrecht en de praktijk voor zover voor u relevant.

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Minnelijke en gerechtelijk incasso

      Op een gegeven moment gaat debiteurenbeheer over in incasso. In eerste instantie minnelijk, daarna desnoods en desgewenst gerechtelijk.

      Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten, sommaties, de WIK, ingebrekestellingen, wat mag en wat moet in deze fase?

      En wat gebeurt er precies in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze vakopleiding geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Beslag- en executierecht

      Helemaal actueel!!!

      Als het niet mogelijk is om in onderling overleg tot een minnelijke oplossing te komen, zijn ingrijpende maatregelen gerechtvaardigd. 

      Op grond van de wet kunnen vorderingen verhaald worden op het totale vermogen van de schuldenaar.


      Het beslag- en executierecht geeft regels over welke vermogenbestanddelen vatbaar zijn voor beslag en hoe het beslag en de uitwinning plaatsvinden.


      De regels zijn gedeeltelijk gewijzigd eind 2020 en begin 2021. 

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Optreden als gemachtigde, tips en tricks

      Vertegenwoordig jij je klant af en toe bij de kantonrechter? Misschien heb je wel eens naast een advocaat in een rechtszaal gezeten en gedacht: "dit kan ik ook!"


      Dat klopt, dat kun jij ook, soms! Uiteraard is procederen en iemand vertegenwoordigen in rechte een vak apart. En soms kun je inderdaad prima zelf. Wanneer wel , wanneer niet? Dat leer je in deze vakopleiding. En, wat de belangrijkste spelregels en tips en tricks zijn bij de kantonrechter.


      Daarnaast besteden we aandacht aan je presentatievaardigheden!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.



    Vaardigheden Communicatie

    • via Zoom Succesvol telefonisch Incasseren 3 sessies

      Kleine groepjes digitaal!


      Telefonisch incasseren is een vak apart en het leukste onderdeel van uw werk! Althans, dat is het na het volgen van de training Succesvol Telefonisch Incasseren. 


      Ontdek de juiste mindset en oefen met simpele gesprekstechnieken waardoor u controle houdt in uw gesprekken en doelgericht aanstuurt op betaling en het verkrijgen van relevante informatie. 


      Deze training is zeer geschikt voor medewerkers financiële administratie, debt collectors en debiteurenbeheerder.

      Powered by Flanderijn!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Zakelijk en klantgericht schrijven

      Effectiever worden?

      Wil je in e-mails en op papier effectiever worden door echt rekening te houden met de ontvanger? Leer je verplaatsen en leer wat dat doet met je taalgebruik.


      Praktisch!

      Dus: direct taalgebruik, direct duidelijk, aansluiten, centrale boodschap, toelichten, gebruik kopjes, gebiedende wijs, klantgericht, gepaste informatiedichtheid en nog veel meer.


      LVB-klanten?

      Voor uw klanten die iets minder met taal hebben dan u besteden we aandacht aan beelden en plaatjes die uw verhaal laten landen.


      Noblesse Oblige (....)

      Verder besteden we ook aandacht aan correct Nederlands. Onjuist gespelde woorden en rare grammaticale zinnen (en dikdoenerij) ondermijnen immers uw kwaliteit. 


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Stress-sensitief Werken Incasso en debiteurenbeheer

      Vakopleiding: Stress-sensitief Incasso en Debiteurenbeheer


      De energiecrisis en oplopende prijzen in de supermarkten maken dat cliënten steeds vaker moeite hebben met betaling van de vaste lasten.

      Het aantal mensen dat de energierekening niet kan betalen, loopt op dit moment gigantisch op. Dit zijn klanten die wel willen, maar niet kunnen.

      Voor het eerst in aanraking komen met schulden, of al langer in een problematische schuldensituatie; het leidt tot stress.


      In het debiteurenbeheer is het toevoegen van een beetje stress een gezonde methodiek om debiteuren in beweging te krijgen. De komende periode liggen de kaarten anders.


      In de komende periode staat het persoonlijke contact met de klant voorop. Dat zal veelal telefonisch contact zijn. In contact komen met klanten en in gesprek blijven, dat is de uitdaging. Uiteraard blijft het innen van openstaande nota's je primaire doel. Als echter blijkt dat je klant niet kan betalen, kan het in sommige situaties je taak zijn mee te denken met je klant en deze te begeleiden naar een adequate oplossing. Een stress-sensitieve benadering helpt in dit soort situaties.


      Wil je klanten met betaalproblemen adequaat kunnen bedienen en rekening houden de effecten van stress?

      Wil je je toolbox qua vaardigheden uitbreiden?

      Wil je werken aan een stress-sensitieve mindset?


      Klik dan hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    • Incasso en culturele diversiteit

      Bestaat uw klantenbestand uit klanten met verschillende culturele achtergronden? Dan herkent u waarschijnlijk dat niet iedereen op dezelfde uniforme wijze te benaderen is. 


      In deze vakopleiding verdiepen we ons in verscillende culturen. Hoe wordt er binnen een bepaalde cultuur gedacht over schuld, de waarde van geld en afspraken maken. Hoe maak je verbinding rekeninghoudend met culturele verschillen? 

      Meer weten over de do's en dont's; schrijf je in voor deze unieke vakopleiding!


      Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

    Neem contact met ons op

    Wilt u op de hoogte blijven van ons aanbod, actuele ontwikkelingen op uw vakgebied en leuke aanbiedingen, schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
    06 49 12 16 61
    info@pactis.nl



    aanmelden nieuwsbrief

    Aanmelden nieuwsbrief

    Share by: